Αξιολόγηση Στελεχών της Εκπαίδευσης

Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια

Χρονική Διάρκεια

450 ώρες

Σκοπός του προγράμματος

Σκοπός του παρόντος προγράμματος εξειδίκευσης είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων και η παροχή εξειδικευμένων επιστημονικών γνώσεων σχετικά με την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, αλλά η εξοικείωση με το σχετικό θεσμικό πλαίσιο.

Σε ποιους απευθύνεται

  • Εκπαιδευτικούς που εργάζονται στους τομείς της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης
  • Εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης
  • Στελέχη της Διοίκησης
  • Αποφοίτους όλων των εκπαιδευτικών αντικειμένων οι οποίοι θα απασχοληθούν στο χώρο της εκπαίδευ­σης ενηλίκων
  • Πτυχιούχους ΑΕΙ οι οποίοι ενδιαφέρονται να εργαστούν στους τομείς της Εκπαίδευσης και της διά Βίου Μάθησης
  • Πτυχιούχους ΑΕΙ οι οποίοι έχουν επιστημονικό ενδιαφέρον για τα αναφερόμενα γνωστικά πεδία.

Γιατί να το παρακολουθήσω

-Μοριοδοτείται σε προκηρύξεις του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.), Σ.Δ.Ε. (Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας), Δ.Ι.Ε.Κ. (Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης), (ΚΔΒΜ) Κέντρα Διά Βίου Μάθησης κ.ά.

-Λαμβάνεται σοβαρά υπόψη για απασχόληση σε ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς (ΚΔΒΜ επιπέδου 2, Ι.Ε.Κ., Ιδιωτικά Σχολεία, Κολέγια, Φροντιστήρια κ.λπ.).

Θεματικές Ενότητες

1η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

  • Εισαγωγή στην εκπαιδευτική αξιολόγηση
  • Σπουδαιότητα και αναγκαιότητα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού
  • Στόχοι αξιολόγησης του εκπαιδευτικού
  • Ζητήματα εγκυρότητας κι αξιοπιστίας
  • Μορφές αξιολόγησης

2η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

  • Εισαγωγή στην έννοια της σχολικής αποτελεσματικότητας
  • Η αξιολόγηση της σχολικής αποτελεσματικότητας
  • Συντελεστές της σχολικής αποτελεσματικότητας
  • Παράγοντες που επηρεάζουν τη σχολική αποτελεσματικότητα
  • Παρεμβάσεις για την ενίσχυση της σχολικής αποτελεσματικότητας

3η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

  • Κατηγορίες μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  • Διάγνωση κι ανίχνευση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών
  • Η συμπερίληψη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • Μοντέλα σχολικής ενσωμάτωσης
  • Παράγοντες που επηρεάζουν τη σχολική ένταξη των μαθητών με δυσκολίες
  • Αξιολόγηση της αποτελεσματικής ένταξης των μαθητών με δυσκολίες

4η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ – ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

  • Ο θεσμός της αξιολόγησης στην εκπαίδευση διεθνώς
  • Φορείς αξιολόγησης στην εκπαίδευση
  • Ιστορική αναδρομή στη νομοθεσία για την αξιολόγηση στην εκπαίδευση
  • Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης στην Ελλάδα

5η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΒΑΣΕΙ ΣΤΟΧΩΝ

  • Αρχές οργάνωσης και διοίκησης οργανισμών
  • Διοίκηση με βάση στόχους
  • Πλεονεκτήματα της διοίκησης με βάση στόχους
  • Εμπειρικά δεδομένα για την αποτελεσματικότητα της διοίκησης βάσει στόχων

6η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (10 ώρες)

  • Το αμφιλεγόμενο εγχείρημα της αξιολόγησης
  • Ο πολιτικός και ιδεολογικός χαρακτήρας της αξιολόγησης
  • Μορφές και τύποι αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης στην Ελλάδα
  • Η αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης στην Ελλάδα σήμερα

7η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

  • Ποσοτικές μέθοδοι αξιολόγησης
  • Ποιοτικές μέθοδοι αξιολόγησης
  • Κριτήρια αξιολόγησης ανθρωπίνου δυναμικού στην εκπαίδευση
  • Κριτήρια αξιολόγησης σχολικού διευθυντή

8η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

  • Εισαγωγή στις διαδικασίες αξιολόγησης
  • Εσωτερική αξιολόγηση
  • Εξωτερική αξιολόγηση
  • Φάκελος υλικού (portfolio) στελεχών
  • Αυτοαξιολόγηση των στελεχών
  • Δυνατότητες απόκτησης επαγγελματικών προσόντων

9η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΤΙΤΛΟΣ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ

  • Η έννοια της Αξιολόγησης
  • Μοντέλα Αξιολόγησης (Ι)
  • Μοντέλα Αξιολόγησης (ΙΙ)
  • Διαμορφωτική ή Ανακεφαλαιωτική Αξιολόγηση

Μεθοδολογία

  • 170 ώρες διά ζώσης διδασκαλία, η οποία θα πραγματοποιείται ένα (1) έως δύο (2) Σαββατοκύρι­ακα ανά μήνα
  • 100 ώρες εξ αποστάσεως με μέθοδο ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης
  • 90 ώρες προετοιμασία, εκπόνηση,παρουσίαση και αξιολόγηση εργασιών-δραστηριοτήτων
  • 40 ώρες παρουσίαση μι­κροδιδασκαλιών και εργασιών

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος